Levering & Retur politik

Levering - Generelt
Ordre hos egoscreen.dk leveres til den ønskede leveringsadresse. Det er derfor vigtigt at du har indtastet din adresse korrekt. Ved forkert adresse, og gensendelse blive opkrævet et særskilt håndterings/fragt gebyr.
Vi bruger forskellige post transportør afhængig af din adresse. Du vil i bestillingsprocessen kunne vælge mellem de, for din ordre, tilgængelige leveringsformer. Normalt ekspederes din ordre løbet af en til to hverdage efter vi har modtaget din bestilling, dertil skal tillægges leverings tiden for selve posten at komme frem.

Levering af varer til Denmark leveres af DAO og udlandet bruger vi Postnord.

Vores til enhver tid gældende fragtgebyrer er tilgængelig via vores hjemmeside eller kan oplyses på forespørgsel.

Forventet leveringstid er angivet under hvert produkt på webshoppen et forventet leveringsdage på 2-3 dage. Medmindre andet er angivet, kan det faktiske leveringstidspunkt variere med nogle dage afhængig af den valgte speditør/leveringsform.

Fortrydelsesret
Bestillinger hos egoscreen.dk er omfattet reglerne om fjernsalg i dørsalgsloven. Det betyder at du som kunde har 14 dages fuld returret. Hvis du ønsker at gøre brug af din returret skal dette meddeles os hurtigst muligt efter modtagelsen. Når du returnere de købte varer skal det ske i væsentligt samme stand og antal. Det gør vores arbejde meget nemmere og fremmer dermed tilbagebetalingen hvis du på følgeseddelen angiver fakturanummer, eller du ligger en kopi af fakturaen i pakken. Du er på ingen måde forpligtet til at angive nogen grund til returneringen, men vi vil sætte pris på det hvis du alligevel gør det. Uden tilbagemeldinger fra vore kunder er det svært for os at vide hvor skal sætte ind for at forbedre vort sortiment eller service. Ved fortrydelse af købet får du refunderet hele det fakturerede beløb inklusiv fragt, men minus eventuelle gebyrer. Forsendelses omkostninger i forbindelse med returneringen betales af kunden. Tilbagebetaling af købssummen sker på samme metode som du betaler. Vi overfører pengene til din konto inden for 5 arbejdsdage efter vi har modtaget varerne fra dig. Det er dit ansvar at sørge for at de varerne er forsvarligt beskyttet under transporten. Vi anbefaler dig derfor, hvis du er i tvivl om du ønsker at beholde det købte, at du gemmer kasse og anden emballage.

 

Reklamationsret

For alle produkter er der 2 års reklamationsret . Det vil sige, at man har ret til at klage over mangler ved varen i 2 år fra varens levering. Man kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der har været til stede på leveringstidspunktet.
I det første halve år gælder den såkaldte formodningsregel, som siger, at de fejl og mangler, der viser sig det første halve år, formodes at have været der på købstidspunktet. Egoscreen.dk reparerer eller ombytter derfor varen inden for de første seks måneder.
I de følgende måneder er det køberen, som skal godtgøre, at fejlen var til stede på købstidspunktet. Kan køberen godtgøre dette, vil egoscreen.dk reparere eller ombytte varen.
Reklamationsretten bortfalder ved forkert anvendelse, slitage, uautoriseret reparation eller manglende vedligeholdelse.
Reklamationer vedrørende pakkefejl og mangler ved vare leverancen skal meddeles egoscreen.dk inden 2 måneder efter det tidspunkt, hvor fejlen blev - eller burde være blevet - konstateret.
Vi forbeholder os retten til at udbedre fejl og mangler ved et leveret produkt eller ombytte til et tilsvarende produkt. Der ydes ingen form for erstatning. Egoscreen.dk er uden ansvar for enhver forsinkelse som følge af afhjælpningen eller ombytningen.

OBS! Strømforsyninger er forbrugsvarer og skal anvendes ihh. til vore vejledning, der ydes derfor 6 måneders garanti mod slitage/tæring.

Vi gør opmærksom på at perioden for garanti og reklamationsret er sideløbende.

Husk at elektronik er følsomt

Elektroniske apparater er meget følsomme over for påvirkning af fugt, ekstrem varme, slag og stød og forkert elektrisk spænding. Det er f.eks. ikke alle elektroniske apparater, der har godt af at ligge i en meget varm eller en meget kold og fugtig bil. Når et koldt apparat tages ind i varmen dannes der kondens, som kan give fugtskader. Tænd derfor først apparatet når det har samme temperatur som omgivelserne.

Beskyt mod røg, støv og snavs

Fejl ved elektroniske apparater kan f.eks. skyldes husstøv, dyrehår, tobaksrøg, stegeos, eller sod fra stearinlys. Tænk derfor over, hvor du anvender og opbevarer dine apparater. Nogle, men ikke alle apparater kan renses.

Periodiske fejl

Hvis der er tale om en periodisk fejl – altså en fejl, der ikke er der hele tiden, men opstår indimellem er det ikke sikkert at vores værksted kan finde den. I disse tilfælde er det ekstra vigtigt, at du grundigt beskriver fejlen og hvornår og i hvilke situationer, den opstår. Før du kontakter os, kan det være en god idé at tjekke, at apparatet er korrekt tilsluttet.

Undersøgelsesgebyr

Hvis det er klart, at du selv er skyld i fejlen, eller viser det sig, at der ingen fejl er, kan vi opkræve et rimeligt gebyr for at undersøge varen. Det er dog en forudsætning, at du personligt har fået oplysning om gebyret og dets størrelse ved indsendelse.

Forkert vare modtaget

Kan skyldes 3 ting:

Bestillings fejl af forkert vare, som ikke passer til din model. Denne er typisk foretaget af kunden selv og derfor er det kundens ansvar at returnere varen forsvarligt, enten ved at levere den direkte på vores lager, eller sende den til os som pakke med sporing. Bliver varen sendt som brev er der ingen sporing og hvis brevet forsvinder er der ingen erstatning fra Posten.

Bestillings fejl af korrekt vare som ikke passer til din model. Denne fejl skyldes typisk registrerings fejl i vores database. Derfor kan du levere den direkte til os som pakke med sporing når du modtager returpakkelabel (husk at bede om dette). Bliver varen sendt som brev er der ingen sporing og hvis brevet forsvinder er der ingen erstatning fra Posten.

Pakkefejl på vores lager; kontroller om vare nummer på produktet stemmer overens på følgesedlen. Gør det ikke det, så kontakt os for udsendelse af returpakkelabel. Stemmer nummeret overens er det en af ovenstående håndterings procedurer.

Beskadiget pakke

Det er kundens ansvar at melde pakken beskadiget efter ankomst indenfor 24 timer hos det pågældende transport firma. Såfremt pakken ikke meldes beskadiget indenfor 24 timer efter ankomst, vil anmeldelses retten bortfalde, medmindre der er lavet note om beskadigelsen ved leveringen.

Pakke ikke modtaget

Er din pakke ikke ankommet kan du lave reklamation hos Posten.

Håndtering af defekte varer

For at vi kan håndtere defekte varer hurtigst muligt bedes du udfylde en formular på vores Webshop.

Hvis du er i tvivl om varen er defekt eller andet, så kan de kontakte os på mail: info@egoscreen.dk med en beskrivelse af situationen derefter tager vi stilling til hvad der skal ske og vender tilbage hurtigst muligt pr. mail.

 

Fortrydelsesret / Returret

Egoscreen.dk tilbyder god kvalitet og funktion til lave priser, og vi ønsker at vores kunder skal være tilfredse kunder. Men hvis produktet mod forventning ikke fungerer, bytter vi til nyt eller tilsvarende - uden diskussion. Der er fuld returret på standardvarer i 14 dage fra modtagelsestidspunktet for private, dette gælder ikke for virksomheder.

Ved anvendelse af fortrydelsesret til kreditering indenfor 14 dage skal varen returneres i original emballage. Manglende original emballage medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor du må påregne en kreditering af tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen.

Vi returnerer beløbet indenfor ca. 5 hverdage i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens §21 stk. 3 og 4.

Når du opdager at produktet er defekt, så brug venligst formularen på siden, hvis du skriver til os. Herved får vi præcist de oplysninger vi skal bruge for at servicere dig.

Ved returnering må man gerne åbne emballage og se varen, dog undtaget er Software og andre plomberede varer. Varen skal returneres i samme mængde og stand som den blev modtaget. Hvis varen ikke lever op til dette vil den blive afvist. Såfremt varen(e) lever op til ovenstående krav, overføres beløbet for varerne elektronisk indenfor ca. 5 hverdage.

Har egoscreen.dk leveret en forkert vare, bedes du ved returneringen udfylde formularen for at vi kan håndtere sagen hurtigst muligt. Så snart vi har ekspederet sagen fremsender vi den rigtige vare.

Har du derimod bestilt en forkert vare, kan du selvfølge returnere denne vare og bestille en ny vare. Du betaler her selv for at returnere varen.

Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget.


Retur adresse:

Händelsvej 27, 2450 København SV, Denmark

Emballage

Vi pakker varen forsvarligt for at sikre transport af produktet til dig.
Der forbeholdes ret til at genanvende emballage for at skåne miljøet så længe det ikke påvirker varens funktionalitet eller udseende.